fredag 15 februari 2013

Vecka 7

Hej allihop!
I onsdags kom några tjejer i tvåan in i Verkstaden och skulle absolut rita. De var så målmedvetna att inget kunde stoppa dem. De tecknade upp en händelse som hänt under ute. Det hade inte hänt något dumt utan mer som gnabb som de upplevt som kul. Själva berättelsen publicerar jag inte här då jag inte frågat vederbörande om jag får. Men det blev en så fantastiskt berättande teckning!









 I fredags var Klubben i Flygeln tillsammans med ettorna och tvåorna. Det var jättemysigt så vi kommer fortsätta med detta under fredagarna. Tjejerna i fyran hjälpte Rasmus att bygga upp en Harry Potter kull bana och sedan var det full aktivitet där hela eftermiddagen.







Vi älskar SNÖ!!



 Varför inte en snöborrmaskin?    
                            
Eller en snökatt?

 
 Här har några av killarna i Förskoleklass byggt en fälla.

                                             Här tecknas det för fullt på Klubben.




 Kan jag få ta ett kort? Organisera er lite, tack!

 Så där ja. Det var bättre....:) Tack så mycket.

 Monsterlek i Flygeln.

Virkgänget!

Det är roligt med rivna tygremsor, man kan fläta och virka med remsorna.

En fin fläta.                  
                                 
En kille i tvåan har med stor entusiasm startat att göra en matta som han ska ha under sitt skrivbord.
Först river man tygremsor av ett påslakan sedan flätar man ihop tygremsorna 
och sedan rullas flätan till en spiral som sys ihop. 

Här blev tygflätan ett fint Alla Hjärtansdagskort.
Jag, Marta flyger upp till Umeå och påbörjar min textillärarutbildning. 
Riktigt spännande!

Vi ser fram emot sportlovet!
Välkomna.
Anita, Axel, Maria I och Rasmus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar